Gå till huvudinnehållet

Farmaci: Tryckta böcker

Tryckta böcker

Här hittar du tips på allmänna tryckta böcker inom farmaci som biblioteket tillhandahåller. Alla tryckta böcker finns i vår söktjänst Alma.

Sök i Alma

Hittar du inte boken vid ÅAB i Åbo?

Finns boken vid Academill-biblioteket i Vasa? Låna den gratis som ÅAB-lån! Dessa böcker hittas i Alma och känns igen av texten (VASA). Ett ÅAB-lån anländer på ca en vecka och avhämtas från Boktornet.

Finns boken på något annat bibliotek i Åbo? , så som Turun Yliopisto, Åbo yrkeshögskola eller Åbo stadsbibliotek? Låna den därifrån!

I övriga fall kan du fjärrlåna boken. För att hitta relevanta böcker kan du göra sökningar t.ex. i samdatabasen Melinda. Graduskribenter fjärrlånar gratis mot intyg. För andra uppbärs en avgift. Under år 2024 fjärrlånar även kandidatskribenter gratis!

Söktips: ämnesord

I bibliotekskatalogerna beskrivs publikationernas innehåll med ämnesord som väljs ur tesaurusar. Om du söker med samma begrepp som använts i databasen ökar du chansen att hitta någonting. I tesaurusen hittas exempel på vidare, snävare och relaterade begrepp, vilket kan hjälpa mycket när du väljer sökord. Biblioteken använder ämnesord ur