Juridik vid Åbo Akademi

Pro gradun i juridik

Information om äldre pro gradu-avhandlingar som inte finns i Doriaportalen hittas i sökportalen Alma:

Elektroniska avhandlingar i Finland och Norden

• Åbo Akademis doktorsavhandlingar Åbo Akademis doktorsavhandlingar utgivna på Åbo Akademis förlag sedan 2003. I Doria finns även Åbo Akademis magister-, licentiat- och doktorsavhandlingar, och diplomarbeten, samt olika nationella instansers publikationer.
  • E-thesis (Helda) E-thesis innehåller avhandlingar och andra publikationer från Helsingfors Universitet.
  • Digitala vetenskapliga arkivet DiVa I DiVa finns avhandlingar och andra publikationer från svenska universitet och högskolor.
  • DART-Europe E-these Portal The DART-Europe E-theses Portal is a searchable database of electronic research theses held in European repositories. The theses listed are open access - publicly available, in full, without charge. The DART-Europe Portal does not store theses, but it provides a link to at least one electronic copy of every thesis listed in its database.